Categorie | (Informatie)Materialen |
Groep | groep 4, groep 5 |
leesbevordering | |
Prijzen |
|
Hoe meer kinderen lezen, hoe beter hun lees- en leerprestaties. Regelmatige aandacht voor de wat kinderen lezen en hoe ze het beleven zorgt ervoor dat kinderen positieve leeservaringen opdoen.
Met dit leeslogboek houden leerlingen op een leuke en speelse manier een leesdagboek bij. Ze schrijven welke boeken ze gelezen hebben en wat ze ervan vinden. Een leuke en toegankelijke manier om het lezen te stimuleren in de klas en thuis. Via deze leeslogboekjes krijgen ouders, leerkrachten en bibliothecarissen inzicht in wat het kind leest. Hierdoor kan specifieker aandacht aan het lezen gegeven worden. Bovendien is het een goede manier om ouders meer te betrekken bij het lezen en voorlezen.
De leeslogboekjes zijn prachtig vormgegeven, en bevatten inspirerende opdrachten om bij te dragen aan de vergroting van de leesmotivatie. Aan het eind van het jaar hebben de kinderen een mooi overzicht van alle gelezen boeken.
Het leeslogboekje is ontworpen door Karen Saaman en de illustraties zijn van Willem Kolvoort. Het boekje bevat 32 pagina’s en het formaat is A-5.
Dag | Datum | Tijd | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
- |
2 september 2024
t/m 11 juli 2025 |
Op school | Reserveren |